Odessa

Astăzi voi începe prin a vă vorbi despre căt de necunoscute sunt căile pe care le urmăm. Acum ceva timp în urmă eram unul dintre oamenii care nu obișnuiesc să călătorească și care nu au adăugat prea multe sigilii în pașaport. Totul s-a schimbat când într-o zi i-am povestit mamei mele despre dorința mea de a merge cu trenul, deoarece până atunci nu avusesem niciodată această experiență. Împreună am decis că vom călători cu trenul și am decis și unde : la Odessa.

Am petrecut în Odessa două zile și o noapte. Nu am fost cu o agenție de turism, am fost singuri. Pot să vă spun că mi-a plăcut mult această metodă de a descoperi locuri noi.

Am stat într-un hotel de pe strada Sadovaya. Am plecat sâmbătă dimineață și ne-am întors duminică seara. Călătoria cu trenul am găsit-o ca fiind una obișnuită. A durat 4 ore în fiecare direcție, timp în care eu l-am folosit citind și admirând împrejurimile.

În Odessa am vizitat Muzeul Național de Artă. M-a impresionat exteriorul muzeului, cât și amploarea interiorului. Este un muzeu destul de mare și are multe expoziții deschise.

Am ținut să ajung la portul maritim din Odessa și până la urmă am ajuns. Am văzut marea. Eram aproape de a accepta o scurtă călătorie cu vaporul pe mare, însă fiind presați de timp, a trebuit să o refuzăm.

Până să ajungem la portul maritim am mers pe Scările Potemkin și am trecut prin Parcul Orășenesc. După scurta călătorie la Odessa și excursia la Iași am rămas cu impresia că mai multă verdeață și mai multe spații verzi ca la noi, nu are nimeni, fapt ce m-a bucurat. Posibil natura încă nu era suficient de înverzită și eu am căpătat această impresie, cert este că acum apreciez altfel frumusețea parcurilor de acasă.

În ciuda faptului că nu am avut un ghid care să răgușească pe drum ca și la excursia la Iași, și nici informații istorice, am petrecut cel mai plăcut timp din ultima vreme.

Pentru că ați cerut vă las mai jos și un video din excursie.